Мануал сузуки авенис 150

Московский Скутер Клуб

Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

Правила форума
Этот форум создан специально для тех, кто хочет пообсуждать, потинтересоваться, задать вопрос по какой-то определённой модели скутера.

Как создать здесь новую тему.
Здесь — НИКАК! Тема вида «Карпатоводы — здесь. » Создаётся в Тусовке Он-Лайн. Правда перед тем как создать подобную тему — хорошенько подумайте, а нужна ли она? И будет ли в ней кто-то общаться?!
Для того, чтобы тема из общей тусовки попала в этот раздел — она должна быть живой и интересной!!

Т.е. если вы создаёте тему в Тусовке Он-Лайн например «Обсуждение мопеда Рига» и в ней за неделю нет никакой движухи — она спустицца вниз и сама умрёт своей смертью. Если же в ней начнёцца движуха и реальное обсуждение (а не флуд пустой как было в теме про априлию) то тема попадёт сюда, в Тусовки по моделям, и будет жить тут!

Читайте также:  Ремонт рулевой рейки сузуки лиана своими руками

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

Grigman » 26 июн 2012 23:14

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

Grigman » 26 июн 2012 23:39

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

konistra » 26 июн 2012 23:43

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

lakostochka » 26 июн 2012 23:44

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

konistra » 26 июн 2012 23:45

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

Grigman » 26 июн 2012 23:58

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

Grigman » 27 июн 2012 00:02

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

konistra » 27 июн 2012 00:14

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

konistra » 27 июн 2012 00:15

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

Grigman » 27 июн 2012 00:18

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

Grigman » 27 июн 2012 00:26

Ещё, если есть возможность — Скинте фотку (но конечно бы лучше и чертеж с размерами) Кикстартера на авенис.. Может у кого есть такое, а может вдруг кто замеряет и нарисует(я был бы в шоке ). Ну или если где сие чудо наблюдали — то ссылку на ресурс. заранее Спасибо!

и ещё раз, заодно попрошу скинуть мануал . у меня с ним было две книжки полностью на ероглифах — так я их на радостях кудато потерял . водурак!

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

Grigman » 27 июн 2012 01:08

а вот и его «маленькая русская история» в картинках

это вот мне его таким привезли. Здесь видно треснувший лобовик, протёртое задами япошек сидение. ну и повреждения пластика.

тут видно как начинает «цвести» глушитель..

ну и пару-тройку фоток после того, как наконец то помыл его

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

Grigman » 27 июн 2012 02:49

А вот и фотки переделок (не все конечно, а то боюсь сервер рухнет или забанят )
Глушитель: снял, промыл под мощной струёй воды, просушил, зашкурил, обработал преобразователем ржавчины, заварил холодной сваркой, покрасил термокраской.

отсюда и вид лучше, и звук тише

Ветровик: промыл, зачистил,запаял паяльником изнутри, зашпаклевал, зачистил под покраску, перед обтянул плёнкой карбон, внутри покрасил.

Итог: нет трещин-нет вибрации-ветровик как новый, и смотрится немного интереснее ИМХО

Приборная панель : хотел изменить подсветку на голубые диоды — ограничился обклейкой плёнкой карбон.

Итог -хз. вроде ничего так получилось. ещё думаю вставить хромированные ободки, и белые шкалы датчиков и КМ/ч (но эт не сейчас)

Фильтр воздушный : Старый был убит в труху, и уже на1/3 распался на атомы(которые я потом вычищал из карба) Решил вырезать из подходящего паралона.

Итог: теперь «веник» дышит чистым воздухом)

Промывка карба : снял, разобрал, продул «очистителем карбюратора»

Итог: теперь спокоен за карб.

Перетяжка сидения кожей: снял — отвёз сестре сидение и кожу. Забрал кожанное сидение (в меб/салоне с меня просили 2400р с моим материалом )

Итог: теперь на венике новый кожаный салон, но теперь ему нужен чехол, так как эта кожа боится дождя.

Чехол на Скутер : приехал в магазин, отдал 700 руб. денег, забрал чехол.

итог: теперь новый кожаный салон не боится дождя . но теперь его постоянно метят уличные кошки и при упаковке чехла начинаю весь пахнуть ссаками.
общий итог и его вид на сегодня (до полной разборки в гараже )

Re: Обмен опытом Suzuki Avenis-Epikuro-Kawasaki Epsilon 150

Grigman » 27 июн 2012 02:54

Источник

Suzuki Motorcycles, Scooters and ATVs: Service Repair Manuals, Owner’s Manual, Parts Catalog & Wiring Diagrams

Suzuki AN400 Service Manual.rar

Suzuki AN650 Service Manual.rar

Suzuki DL1000 Owner’s Manual.pdf

Suzuki DL1000 Service Manual.rar

Suzuki DL650 Service Manual.rar

Suzuki DL650K4/ 1000 Spare Parts Catalog.rar

Suzuki DR-50 Service & Repair Manual.rar

Suzuki DR-Z400 Service & Repair Manual 2000-2007.rar

Suzuki DR350 Service Manual 91-97.rar

Suzuki DR600 Service Manual 85-86.rar

Suzuki DR650R/ 650S Service Manual.rar

Suzuki DR650SE Service Manual.rar

Suzuki DR750 Big/ 800S Service & Repair Manual 1987.pdf

Suzuki DR750S/ 800S Service & Repair Manual 1988-1997.rar

Suzuki DR750S/ 800S Service Manual.rar

Suzuki DR800S 1999 Spare Parts Catalog.pdf

Suzuki FS50 Spare Parts Catalog.pdf

Suzuki FZ50 Spare Parts Catalog.rar

Suzuki GN125 Service & Repair Manual 1987-2001.rar

Suzuki GN250 Owner’s Manual.rar

Suzuki GN250 Service Manual.rar

Suzuki GS1000 Service Manual.rar

Suzuki GS250/ 400/ 450, GSX250/ 400/ 450 1979-1985 Owner’s Workshop Manual.pdf

Suzuki GS250FWS Service Manual.rar

Suzuki GS400/ 400E/ 400EN/ 425 Service & Repair Manual 1977.rar

Suzuki GS450GA Owner’s Manual.rar

Suzuki GS500/ 500F Owner’s Manual.pdf

Suzuki GS500/ 500F Service & Repair Manual.pdf

Suzuki GS500E 1989-1997 Service & Repair Manual.pdf

Suzuki GS500E Service Manual.rar

Suzuki GS550 Service Manual.pdf

Suzuki GS750 Service Manual.pdf

Suzuki GSF1200/ 1200S Service Manual.rar

Suzuki GSF1250/ 1250A/ 1250S/ 1250SA Service Manual.rar

Suzuki GSF400 Bandit Service Manual.rar

Suzuki GSF400/ 1200 Spare Parts Catalog.rar

Suzuki GSF400VV Service Manual.rar

Suzuki GSF600 Service Manual.rar

Suzuki GSF600/ 1200 Bandit Service & Repair Manual 1995-2001.pdf

Suzuki GSF600/ 600S Service Manual.pdf

Suzuki GSF650/ 650S/ GSX650F Service Manual.pdf

Suzuki GSR600 Service & Repair Manual.rar

Suzuki GSX-R1000 2000 Service Manual.pdf

Suzuki GSX-R1000 2003 Service Manual.rar

Suzuki GSX-R1000 2007 Service Manual.pdf

Suzuki GSX-R1100 1986 Service Manual.pdf

Suzuki GSX-R1100 1990 Service Manual.pdf

Suzuki GSX-R1100 Owner’s Manual.pdf

Suzuki GSX-R1100W Service Manual.rar

Suzuki GSX-R1300R Service Manual.rar

Suzuki GSX-R250 Owner’s Manual.rar

Suzuki GSX-R400 Service Manual.rar

Suzuki GSX-R600 2001-2002 Service Manual.rar

Suzuki GSX-R600 2003 Service Manual.rar

Suzuki GSX-R600 2006 Service Manual.rar

Suzuki GSX-R600 Service Manual 1997-2000.rar

Suzuki GSX-R750 1996-2000 Service Manual.pdf

Suzuki GSX-R750 2000-2002 Service Manual.pdf

Suzuki GSX-R750 2004 Service Manual.pdf

Suzuki GSX-R750 2006 Service Manual.pdf

Suzuki GSX-R750/ 1100 1985-1992 г ., GSX600F/ 750F/ 1100F 1988-1996 Service Manual.rar

Suzuki GSX-R750/ 1100/ 1300 Spare Parts Catalog.rar

Suzuki GSX-R750T Service Manual.rar

Suzuki GSX-R750W Service Manual.rar

Suzuki GSX1400 Spare Parts Catalog.pdf

Suzuki GSXF 750/ Katana 750 Spare Parts Catalog.pdf

Suzuki GT380 Owner’s Manual.rar

Suzuki GV700GL Service Manual.pdf

Suzuki LS650 Savage Service & Repair Manual 1986-2004.rar

Suzuki LT-A450X Service Manual.rar

Suzuki LT-A450XP/ A450Z Service Manual.rar

Suzuki LT-A700X Service Manual.rar

Suzuki LT-A750P/ A750X Service Manual.rar

Suzuki LT-A750X Service Manual.rar

Suzuki LT-F400/ 400F Service Manual.pdf

Suzuki LT-R450 Service Manual.rar

Suzuki LT-Z400K3 Service Manual.rar

Suzuki LT-Z90 Service Manual.rar

Suzuki LT250R Service Manual.pdf

Suzuki LT500R Service Manual.rar

Suzuki RF600R Service Manual.pdf

Suzuki RF900R Service Manual.rar

Suzuki RG125 Service Manual.rar

Suzuki RG500 Service Manual.rar

Suzuki RGV250 Service Manual.rar

Suzuki RM-Z250 Owner’s Workshop Manual.pdf

Suzuki RM125 Owner’s Workshop Manual.rar

Suzuki RM250 Owner’s Workshop Manual.rar

Suzuki RMZ450 2005-2007 Service Manual.pdf

Suzuki RV125 Service Manual.rar

Suzuki RV50 Service Manual.pdf

Suzuki SV1000/ 1000S Service Manual.rar

Suzuki SV650 Service Manual.rar

Suzuki SV650/ 650A/ 650S/ 650SA Service Manual.pdf

Suzuki SV650/ 650S Owner’s Manual.rar

Suzuki SV650/ 650S Service Manual.rar

Suzuki SV650/ 650Y Spare Parts Catalog.rar

Suzuki TL1000R 1998-2000 Spare Parts Catalog.pdf

Suzuki TL1000R 1998-2002 Service Manual.pdf

Suzuki TL1000S Owner’s Manual.pdf

Suzuki TL1000S Service Manual.pdf

Suzuki TS185 Service Manual.pdf

Suzuki VL1500 Service Manual.rar

Suzuki VL800 Owner’s Manual.PDF

Suzuki VL800 Service Manual.rar

Suzuki VL800/ 800C/ 800T Owner’s Manual.pdf

Suzuki VLR1800 Service Manual.rar

Suzuki VS1400 Intruder 1987 Service & Repair Manual.pdf

Suzuki VS1400 Service Manual.djvu

Suzuki VS700/ 800 1985-1997 Service & Repair Manual.rar

Suzuki VX800 Owner’s Manual.pdf

Suzuki VX800 Service Manual.rar

Suzuki VZ1500 Owner’s Manual.pdf

Suzuki VZ800 Marauder 1997-2003 Spare Parts Catalog.pdf

Suzuki VZ800 Service Manual.pdf

Suzuki VZR1800 Service Manual.rar

Suzuki XF650 Service Manual.pdf

Suzuki history

At the dawn of the 20th century, the small company Suzuki Loom Company was engaged in the production of looms. During World War II, it almost ceased its activities. Later, production resumed, but only until the 50s, when the cotton business collapsed. Suzuki retrained for the production of engines, and then various motorcycle models.

The technique aroused the interest of the Japanese authorities, who began to promote the development of business subsidies. The first Suzuki to roll off the assembly line was a bicycle equipped with a 36 cm³ engine. The flagship of that time aroused great interest. Even with the engine running, pedals could help to overcome temporary loads at low engine speeds. And on smooth roads to drive at higher speed only on engine traction.

Suzuki motorcycles became famous for their victory in motorcycle racing in 1953. And by the beginning of 1954, the company was manufacturing about 6,000 copies per month. Suzuki motorcycle models of that time were more like mopeds. But by 1963, the company began to supply bikes with an engine capacity of 500 cm³ to the American markets.

Suzuki GSF 1200 Bandit

This model was produced from 1995 to 2006 from the Bandit line with an engine capacity of 1250 cm³. The Suzuko GSF 1200 Bandit was one of the brand’s best-selling motorcycles. 6 pistons of a brake caliper, reinforced clutch, increased oil cooler. This Suzuki model was upgraded to a high standard and had an average engine speed range.

GSX-R1000

In 2008, the Suzuki range was expanded by the advanced GSX-R. Motorcycle models of 2009, 2010, 2011 and 2012 differ in some technical characteristics and appearance. The weight of the bike has decreased, which has a positive effect on handling. Moreover, this Suzuki model had higher speed characteristics, and the electronic ECM control unit provides high efficiency of the racing motorcycle engine.

Suzuki SV650X

Suzuki SV650V was the only representative of the brand in Milan at EICMA 2017 in Italy. It is equipped with a V-shaped engine with a volume of 645 cm³ and a power of 75 hp. The 198 kg bike has a black and white design with red lines. A feature of this Suzuki model is the white and round headlight of a classic look.

GSX-S 125

This is not just another Suzuki motorcycle, it is, first of all, the embodiment of the experience of Japanese engineers and the original non-vulgar design. The four-stroke engine with a volume of 124 cc is literally created for long trips. Another advantage is the dashboard in the form of a liquid crystal screen, which displays all the information about the state of the vehicle.

Intruder C800

This Suzuki motorcycle model stands out for its excellent stability and good handling, even on poor road surfaces. It is perfect for both racing and just for long-distance tourist trips. This motorcycle has a V-shaped engine with a volume of 805 cm3. and a power of 53 hp The Intruder C800 can reach speeds of up to 195 km / h.

V-Strom 250

The peculiarity of this bike is that even novice riders can control it. The model itself has small dimensions and is intended mainly for travel. 28 hp twin cylinder engine allows you to accelerate to 185 km / h. The capacious gas tank of this Suzuki motorcycle allows you not to think about refueling for 500 kilometers.

Hayabusa ABS

This model is an aerodynamically calibrated high-speed bike that can accelerate to 100 km / h in a couple of seconds. Huge engine power at 197 hp allows you to develop a truly frantic speed of up to 300 km / h, while, thanks to good balancing, you absolutely will not notice any inconvenience in driving.

Источник

Оцените статью
Авто Выбор